مصاحبه آرشیو خبر ها
حتی قهرمانی مثل میشل پلاتینی هم نمی توانست ...

حتی قهرمانی مثل میشل پلاتینی هم نمی توانست ...

آسمان آبی است و حقیقتا تنها سقف موجود برای پائولو دیبالا است! او روز یکشنبه در پیروزی 4‐0 یوونتوس برای اودنیزه الهام بخش تیمش در ورزشگاه دچیا آرنا بود. او دهمین و یازدهمین گل فصلش در سری آ‌ را به ثمر رساند، و همچنین هشتمین و نهمین پاس گل، این بازیکن آرژانتینی به یوونتوس کمک کرد که به دهمین برد پیاپیش دست پیدا کند. واضح است که عملکرد دیبالا از هر لحاظ قابل ستایش است و همچنین ماسیمیلیانو الگری و در کنارش مدیر کل یوونتوس جوزپه ماروتا. این در واقع نوعی مقایسه است که با توجه به اینکه این آرژانتینی با مبارزه ای دشوار برای جانشینی کارلوس توز در یوونتوس آرنا روبرو بود.

 

در واقع این بازیکن 22 همین الان هم توانسته به هم وطنش برسد، او با 11 گل ال آپاچه که در اولین فصل حضورش در تورین در 20 بازی ابتدای فصل بعد از 20 هفته به ثمر رساند برابری کرده است.

 

تا جایی که فصل های اولیه بازیکنان ملاک باشد، دیبالا شاید با جان چارلز 17 گله فاصله داشته باشد، اما مساوی بودن با امثال روبرتو باجو و سالواتوره اسکیلاچی، آن قدرها هم بد نیست. از لحاظ بهترین گلزن زیر 23 سال یووه، جامپیرو بونی پرتی در دومین فصل حضورش در تورین در تنها 19 بازی 12 گل به ثمر رساند ودر هفته ی 20، 3 گل دیگر هم در فصل 1950‐51 زد، او در آن زمان هم سن دیبالا بود.

 

پراندلی سرمربی خوش فکر ایتالیایی در مورد دیبالا گفت:

 

بازگشت باورنکردنی یوونتوس تا حدود زیادی به یک نفر وابسته است: ‌ پائولو دیبالا، او موتور محرک یوونتوس بوده است، و این موضوع که او به آسانی در تیمی سطح بالا، مثل یوونتوس که شما باید برنده باشید، خود را تحمیل کرده است، مرا شگفت زده می کند. بازیکنان کمی در سری آ‌ می توانند از بازیکن روبرویشان به این شکل عبور کنند و یا در هر بازی این همه نبوغ نشان دهند، و حتی در ضربات آزاد هم تعیین کننده باشند. غافلگیر کننده است که که کسی مثل او دارد تیمی را به جلو می راند که به شکل وسیعی در تابستان باز سازی شده است. حتی قهرمانی مثل میشل پلاتینی هم نمی توانست احتمالا چنین کاری کند، این باعث می شود دیبالا با توجه به سنش یک پدیده باشد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: